Vanliga frågor

Här har vi samlat svaren på några av de vanligaste frågorna som vi får från våra kunder. Om du inte hittar det du söker så är du självklart välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att reda ut frågetecknen.

Om jag inte är nöjd med min behandling?

Ring oss, det är viktigt för oss att du känner dig nöjd med den service du fått hos oss. Vi har inställningen att allt går att ordna så ring oss om du inte känner dig nöjd så löser vi det. Viktigt är att du hör av dig senast 2 veckor efter din behandling.

Hur väljer jag rätt "längd" på håret vid internetbokning?

Det kan vara svårt att veta vilken hårlängd man bör välja när man bokar via internetbokningen. Därför är det oftast bättre att välja en behandling för ett längre hår än du anser dig ha, än tvärt om. Vi gör individuella bedömmningar när det gäller prisättningen. Där det är tid och produktgång som avgör priset på din behandling. Nackdelen om du väljer behandling för kortare hår än vad du har, är att tiden kanske inte är tillräcklig för det du vill göra.

Kan man göra färgbehandlingar när man är gravid?

Utifrån den kunskap som finns är det ofarligt att färga eller slinga håret när man är gravid. Kemikalierna vid färgning och toning av håret har använts under lång tid av många gravida utan att man har kunnat se några fosterskador. Men det är ett faktum att kemikalier kan tas upp genom huden i hårbotten och det går inte helt att utesluta att det kan påverka graviditeten eller fostret negativt.
För att minimera riskerna om man inte vill avstå från att färga håret kan man välja att slinga håret istället. Man kan även undvika färga håret under de 12 första veckorna som är den känsligaste perioden av en graviditet. När det gäller färgresultat påverkas inte det av graviditetshormoner men permanentresultat kan däremot avvika under en graviditet.

Hur långt i förväg bör jag avboka?

Avboka din tid tid senast 24 timmar före, men vi är givetvis tacksamma om du avbokar din tid så fort du vet att du fått förhinder. Det förenklar vår planering och skapar möjligheter för någon annan att få klippa sig istället.

Vad händer om jag missar min bokade tid?

Vi gör allt vi kan för att respektera din tid, därför utgår vi från att du gör detsamma för oss. Vi debiterar inte missade tider men är du en återfallsförbrytare kan det komma att bli andra bullar. Om olyckan är framme och du mot förmodan fastnar i trafikkaos eller att ungen bryter benet och inte hinner till din bokade tid uppskattar vi mutor vid nästa tillfälle…. (en vinflaska eller en bulle är alltid trevligt! :)

Kan jag returnera produkter som jag köpt?

Det är svårt att hitta rätt produkter i den djungel som finns på marknaden. Det är viktigt för oss att du får med dig rätt produkt hem därför sätter vi stor vikt vid att hjälpa dig. Trots detta kan det ibland bli tokigt och att den produkt man valt inte lever upp till de förväntningar man har, eller du kanske inte gillar doften. I dessa lägen vill vi självklart vara flexibla och hjälpsamma men vi kan tyvärr inte ta tillbaka produkter som du använt eller som har en bruten förpackning. Kvitto måste givetvis alltid vara med vid eventuell retur.

Hur gammal behöver jag vara för att få färga håret hos er?

Vi följer branchens rekommendation, vilket innebär att man hos oss behöver vara minst 16 år gammal för att få färga håret.

Hur länge bör jag vänta mellan klippningarna?

Hur länge man vill vänta mellan sina klippningar är helt och hållet upp till individen. Har man ett kort hår så brukar man börja känna sig långhårig efter ca 6-8 veckor och ett långt hår brukar behöva klippas ca 3-4 ggr per år.

TOP